III. državno prvenstvo - Motorna padala

Društvo motornih padalcev ŠTRK Murska Sobota je bil organizator tretjega odprtega državnega prvenstva v letenju z motornimi jadralnimi padali. Letos je bilo prvič ločeno tekmovanje v kategorijah RPF 1 – motorji, ki jih nosijo piloti na hrbtu in RPL 1 - motorji na podvozjih. Skupaj je tekmovalo 13 pilotov iz Slovenije, Avstrije in Švice. Kljub slabim vremenskim obetom je organizatorju uspelo tekmovanje izpeljati v petih vnaprej določenih disciplinah.

Večina tekmovalcev se je prijavila organizatorju v petek, 7.junija v popoldanskem času. Zaradi premočnega vetra letenje ni bilo možno, tekmovalci pa so čas vseeno koristno izkoristili za pripravo motorjev. Naslednje jutro je bil veter nizko pri tleh umirjen in pričele so se priprave na prvo disciplino Navigacija/časovna točnost (ruta). Tekmovalci so poleteli ob 7 uri in že na višini 80 metrov je bilo vetra več kot 4 m na sekundo. Večina tekmovalcev je zaradi premočnega vetra obrnila že pred prvo obratno točko, zato je zaradi neugodnih vremenskih razmer organizator prvo disciplino razveljavil.

Naslednjo disciplino so tekmovalci izvajali ob 11 uri in sicer Hitro/počasno letenje. Disciplina poteka na progi v dolžini 400 metrov, ki je široka 25 metrov. Dva tekmovalca vozita na višini od 2 do 8 metrov izmenično dvakrat. Prvi tek čim hitreje in drugi čim počasneje. Kar nekaj tekmovalcev je imelo smolo, da so zaradi termičnih pogojev odpeljali izven steze ali zaradi močnega zaviranja pristajali na vzletišču. Največ znanja je v tej disciplini pokazal Rihard MARINŠEK iz Postojne.

Uradna otvoritev tekmovanja se je pričela ob 14 uri, prisotni so bili tekmovalci, sodniki in gostje, med njimi tudi župan občine Veržej g. Drago LEGEN, ki je uradno odprl prvenstvo. Na tekmovanju je bil v vlogi obiskovalca prisoten predstavnik Nemške letalske zveze g. Roy MAIYERHOFER, ki ima v Nemčiji funkcijo nadzora varnosti, zraven pa je tudi uradni zastopnik angleškega podjetja PEGASUS. Prisoten je bil tudi delegat LZS g. Jože GAJSER.

Takoj po otvoritvi so nastopili tekmovalci v kategoriji RPF 1 v disciplini Čista ekonomičnost (liter goriva). Močna termika jih je dvigovala visoko in tudi časi so bili temu primerni. Z omejeno količino goriva se je najdlje v zraku obdržal Srečko JOŠT iz Celja.

V večernem času ob 19.40 minut so vsi tekmovalci dočakali še zadnjo disciplino Točnost vzleta in pristanka. Nekaj podiranj padal na štartu je odbijalo točke tekmovalcem, preciznost pristanka pa je narekoval močan veter na višini. Kljub temu so tekmovalci pristajali v pristajalnih poljih, v deku oz. na piko. Najboljši vzlet in točen pristanek je prikazal Roman KOŠAR iz Vojnika.

V nedeljo zjutraj je veter povsem ponehal. Meglice nad pokrajino so dajale poseben čar. Priprava briefingov za sodnike in tekmovalce je potekala hitro in ob 7 uri so prvi piloti že poleteli na ponovljeno disciplino iz sobotnega jutra. Zaradi rahle tendence zahodnika in mokre trave so imeli tekmovalci kar nekaj problemov pri štartih. Večini tekmovalcev je vendarle uspelo odleteti, dva štartna poleta sta bila v pšenici bil pa je polomljen tudi eden propeler. Tekmovalci so imeli težave z iskanjem markerjev, pomanjkanjem goriva in predčasni pristanki. Vojaško vozilo je tekmovalce ki so pristajali izven vzletišča pripeljalo nazaj na prizorišče tekmovanja. Tekmovalci, ki rute niso opravili so zahtevali razveljavitev discipline. Komisija je sprejela sklep, da je tekmovanje regularno in največ točk je zbral tekmovalec iz Postojne Igor MARENTIČ.

Zadnja in najtežja disciplina Slalom, ki zahteva veliko znanja in spretnosti pilotov, je potekala v popoldanskem času. Najboljše je slalom izpeljal pilot Vojko PRAH iz Murske Sobote (skupni zmagovalec v kategoriji RPL 1), ki je pravilno izpeljal vseh 10 kolov ter dosegel tudi izvrsten čas 2 minuti in 30,15 sekund. To je bil nastop brez napak, ki je lahko šolski primer tekmovanja v Slalomu. Drugi v času in spretnosti pri Slalomu je bil Igor MARENTIČ iz Postojne (skupni zmagovalec in državni prvak v kategoriji RPF 1).

Sodelovanje Slovenske vojske s postavitvijo šotorov, prvo pomočjo in vozilom za prevoz je bilo za vse tekmovalce dobrodošlo. Organizator je pripravil pokale, plakete in nagrade. Pogrešali smo vsaj enega uradnega predstavnika Letalske zveze Slovenije. Da bo tekmovanje lahko resnično zaživelo, bo potrebno postoriti še marsikaj. Predvsem bo potrebno dopolniti splošni športni pravilnik, zelo pa bo dobrodošla tudi večja pomoč s strani Letalske zveze Slovenije. Velik problem je registracija pilotov prostega letenja v kategorijo R-ULN, kar bi vsekakor znatno povečalo število tekmovalcev. Da je tekmovanje zanimivo doživetje, so dokazovali tudi številni obiskovalci, saj je motorno jadralno padalstvo stadionski šport in je tudi zato zelo zanimivo za obiskovalce.

Želja organizatorja DMP ŠTRK Murska Sobota je, da po treh zaporednih organizacijah Državnega prvenstva, organizacijo naslednjega prevzame eden izmed ostalih klubov v Sloveniji.

Uradni rezultati za 2002

Kategorija RPF1:

1. mesto; MARENTIČ Igor - ŠTRK Murska Sobota
2. mesto; KERSNIK Franc - DJP Celje
3. mesto; LORGER Jani - DJP Albatros Celje

Kategorija RPL1:

1.mesto; PRAH Vojko – ŠTRK Murska Sobota
2.mesto; ZELENKO Roman - ŠTRK Murska Sobota
3.mesto; LANJŠIČ Franc - KIKI TEAM Maribor