Peto odprto državno prvenstvo motornih padalcev 2004

Najmlajša disciplina letalstva je letos prinesla že petega državnega prvaka. Pet let trajajo tekmovanja z motornimi padali v Sloveniji. Prvo državno prvenstvo je bilo organizirano v Kraščih na Goričkem, ki ga je spremljala množica obiskovalcev, ki so lahko spremljali vzlete, lete in pristanke.

Ena manjših občin v Sloveniji z 2200 prebivalci je občina Cerkvenjak, v centru Slovenskih Goric. Domače društvo SRŠEN je bil letos organizator petega odprtega državnega prvenstva v letenju z motornimi padali. Sodelovalo je 2o pilotov, od tega trije piloti iz sosednje Avstrije. Tekmovanje je potekalo v soboto in nedeljo, 19. in 20. junija v dveh kategorijah motornih padal in sicer padala z motorjem na hrbtu in padala z motornimi podvozji. Opravljeno je bilo pet disciplin od tega so štiri v skupnem seštevku dale naslov državnega prvaka.

V kategoriji motorjev na hrbtu je ohranil naslov lanski prvak Igor MARENTIČ iz društva ŠTRK Murska Sobota, drugo mesto je dosegel Franc UMEK in tretje Srečko JOŠT, oba iz društva ALBATROS Celje. V kategoriji motorjev s podvozji so prva tri mesta osvojili piloti iz društva ŠTRK Murska Sobota in sicer prvo mesto Vojko PRAH, drugo Roman ZELENKO in tretje Tonček KAVČIČ. V posebni disciplini slalom, ki je štela za pokal Cerkvenjaka sta v obeh kategorijah prav tako zmagala nova državna prvaka.

Obiskovalci so lahko v soboto spremljali tudi skok iz motornega padala, ki ga je izvedel posebni gost padalec Tomaž LEDNIK iz Češke. Njegov akrobatski program je gledalcem jemal sapo in mnogim je zastajal dih. Na prireditvi je sodelovala Slovenska vojska in predsednik Letalske zveze Slovenije Zmago JELINČIČ, ki je tekmovalcem predal medalje in pokale. Slabo vreme na zaključku je okrnilo program, ki ga je v velikem številu pričakovalo občinstvo, saj je bila izvedena tudi otvoritev letališke steze.

Kot že drugo leto zapored, je organizatorje obiskal tudi letalski inšpektor Oto VERBANČIČ, ki je tako organizatorju kot tekmovalcem pokvaril uspešen dan. Licence, ki jih doslej še ni bilo, je zahteval od tekmovalcev. Ker jih za motorno letenje ni imel nihče, se je na koncu zadovoljil z izpiti za jadralno padalstvo, kar pa ne gre skupaj, saj je kategorija jadralnega letenja popolnoma druga kategorija kot mikro lahka letala oz. – R. Upamo, da naslednjih tekem ne bo več grenila inšpektorjeva prisotnost, saj tudi lansko leto ni bilo efekta od njegovega blebetanja. Kljub prisotnosti Tomaža LEDNIKA, organizator ni dovolil več letenja nad višino 300 m, čeprav je zona leta lahko 700 m, kot zona G prostora.

Dobra hrana, ki jo priskrbela Slovenska vojska skupaj z organizatorjem, je bila le obliž na pomanjkljivosti, ki jih je naredil organizator zaradi neizkušenosti, saj kljub številnemu občinstvu po ozvočenju niso obveščali gledalce o dogajanju na terenu, kar je mnoge motilo in so predčasno zapuščali prireditveni prostor. Kljub težkim pogojem tekmovanja zaradi razmočenega terena, na sami prireditvi ni prišlo do nobene telesne poškodbe, le nekaj motorjev je odšlo s polomljenimi elisami.

Fotografije in rezultati »

Vojko PRAH